27 mayo, 2022

Jon Jost - All the Vermeers in New York (1990)

 
Inglés | Subs: Castellano/Italiano/Portuguès/Français/English (muxed)
112min | x264 1920x1036  | 5872 kb/s | 160 kb/s AC3 | 23.976 fps
WEB rip 3,62 GB
 Todos los Vermeer en New York
Una parábola de los pasos en falso de la vida representada en el mundo de Nueva York a finales de los años 80, en la que el mercado de arte y el mercado de valores se fueron a las nubes, y en el proceso generaron un bufé de delirios "yuppies" que aún persisten. Anna, una actriz francesa que estudia en Nueva York, se cruza con un exitoso corredor de bolsa, Mark, de pie ante un retrato de Vermeer en el Metropolitan, de ahí surge un peculiar romance de significados y conexiones perdidos, con derivaciones tangenciales al frenético mundo de las artes y el mercado de valores, conflictos entre compañeras de departamento y, tal vez, el amor.
El deslumbrante largometraje independiente de Jon Jost sobre el arte, el dinero y la soledad en Manhattan está magníficamente filmado por el propio Jost y con una maravillosa banda sonora de jazz de Jon A. English. Las protagonistas de la película son tres jóvenes que comparten un amplio departamento y un broker de Wall Street al que le encantan los Vermeer del Metropolitan Museum. Al igual que en los otros largometrajes de Jost, la narración está construida de forma elíptica -la película parece más preocupada por evocar un lugar, un tiempo y un entorno que por una historia de forma dramática-, pero aun así hay mucha pasión lírica y dramatismo en los sonidos, las imágenes y los propios personajes. - Jonathan Rosenbaum, Chicago Reader
Jon Jost's ravishing independent feature about art, money, and loneliness in Manhattan is beautifully shot in CinemaScope by Jost himself and with a wonderful, Gil Evans-ish big-band jazz score by Jon A. English. The main characters in the flm are three young women who share a spacious apartment--Emmanuelle Chaulet, Katherine Bean, and Grace Phillips, and a Wall Street broker (Stephen Lack) who loves the Vermeers in the Metropolitan Museum. As in Jost's other features, the narrative is elliptically constructed --the film seems more concerned with evoking a place, time, and milieu than with a dramatically shaped story--but there's still a lot of lyrical passion and drama in the sounds, images, and characters themselves. - Jonathan Rosenbaum, Chicago Reader
A parable of the missteps of life enacted in the hothouse world of late 1980’s New York, in which the art market and the stock market each boomed, and in process spawned a smorgasbord of “yuppie” delusions which still persist. Anna, a French actress studying in New York, crosses paths with a successful stock-broker, Mark, standing before a Vermeer portrait at the Metropolitan, thence ensues a peculiar romance of missed meanings and connections, with tangential asides to the steaming arts world and stock market, loft-mate conflicts, and, perhaps, love. Wrapped up in their blindered worlds, Anna and Mark deflect away from their chances, leaving at the conclusion the wistful face of Vermeer’s portrait enigmatically asking questions. All the Vermeers in New York is a comedy of manners which, as gently as a Vermeer, looks beneath the skin of this time and place, and of these characters.
 
 WEB rip de acornnut (Secret Cinema) compartido por thatidlebloke (KG)
 
 
 

ººººººººº

ºººººººººººº

2 comentarios: