Italiano | Subs: Castellano/English (muxed)
67 min | x264 mkv 720x576 ~> 768x576 | 2150 kb/s | 192 kb/s AC3 | 25 fps
1,10 GB
67 min | x264 mkv 720x576 ~> 768x576 | 2150 kb/s | 192 kb/s AC3 | 25 fps
1,10 GB
La estrella de cine
Un director de cine, insatisfecho con la actuación amanerada de su
actriz principal, la reemplaza por una joven extra llamada Rosa Bianchi y
hace de ella la protagonista de su extravagancia expresionista de
ciencia ficción Venere 1980. Sin embargo, pronto Rosa descubre que la fama y el glamour exigen sacrificios que tal vez no esté preparada para hacer.
Una divertida y bastante sofisticada viñeta meta-cinemática que presenta numerosos cameos de directores italianos y estrellas de cine de la época.
Una divertida y bastante sofisticada viñeta meta-cinemática que presenta numerosos cameos de directores italianos y estrellas de cine de la época.
La stella del cinema es una importante obra de meta-cine,
verdadero cine dentro del cine y sobre el cine, aún hoy muy útil para el
cinéfilo deseoso de aprender los secretos del oficio y de comprender
cómo se desarrolló el trabajo en los Establecimientos Cines, activos
desde 1930 hasta 1935, para dar paso - después de un grave incendio en
los estudios - a la futura Cinecittà. La historia que cuenta Almirante
(escrita por Bistolfi y Ciarocchi) es muy convencional, huele a
teléfonos blancos y a fotonovela, cuenta las vicisitudes de dos amantes
que quieren ser actores, pero solo la mujer logra abrirse paso y pone en
crisis la relación. Un final feliz asegurado, sin embargo, tras el gran
éxito de una onírica Venere 1980, interpretada por la nueva
diva, que el novio disfruta en un abarrotado cine antes de decidir
enviar un ramo de rosas e invitar a la chica a una cena que los volverá a
reunir.
La crítica de la época no fue amable con Almirante, pero tampoco lo fue
la reevaluación contemporánea de una película que, sin embargo,
representa un corte transversal de la historia, ahora que no puede ser
acusada de ser una mera publicidad para los Estudios Cines. ~~ Giordano
Lupi. Toda la nota (en italiano) se puede leer en Futuro Europa
Subtítulos en castellano míos
The Film Star
A film director, dissatisfied with the mannered performance of his
leading actress Vera Albador, replaces her by a young extra Rosa Bianchi
and makes the girl the star of his expressionistic sci-fi extravaganza
Venere 1980. Soon, however, Rosa discovers that the new-found fame and
glamour demand sacrifices she might not be ready to make.
An amusing and quite sophisticated meta-cinematic vignette featuring numerous cameos by Italian directors and film stars of the period.
An amusing and quite sophisticated meta-cinematic vignette featuring numerous cameos by Italian directors and film stars of the period.
La stella del cinema is an important work of metacinema, very
useful for a cinephile eager to learn the secrets of the trade and to
understand how work took place in the Stabilimenti Cines, active
from 1930 to 1935, to give way - after a serious studio fire - to the
future Cinecittà. The story told is very conventional, smelling of white
telephones and fotoromanzo, playing on the vicissitudes of two lovers
who want to be actors.
A well shot film, rich in detail, panoramic and subjective, with a restless camera that spans without interruption from fiction to documentary elements. The end result is a sort of documentary on sound cinema, justified by a conventional love story between two young actors, quickly assembled by the same director who recites a short cameo. We see many actors, musicians and directors in short appearances interpreting themselves.
Criticism of the time was not kind to Almirante. Not even a contemporary view re-evaluates much a film that instead represents a slice of history, now that it can no longer be accused of merely advertising Cines. ~~ All text by Giordano Lupi in Futuro Europa (in Italian)
A well shot film, rich in detail, panoramic and subjective, with a restless camera that spans without interruption from fiction to documentary elements. The end result is a sort of documentary on sound cinema, justified by a conventional love story between two young actors, quickly assembled by the same director who recites a short cameo. We see many actors, musicians and directors in short appearances interpreting themselves.
Criticism of the time was not kind to Almirante. Not even a contemporary view re-evaluates much a film that instead represents a slice of history, now that it can no longer be accused of merely advertising Cines. ~~ All text by Giordano Lupi in Futuro Europa (in Italian)
DVD rip y capturas de Weimar (KG)
No hay comentarios.:
Publicar un comentario