Alemán/Inglés | Subs: Castellano/English/Français (muxed)
107 min | x-264 960x576 | 2000 kb/s | 192 kb/s AC3 | 24 fps
1,66 GB
107 min | x-264 960x576 | 2000 kb/s | 192 kb/s AC3 | 24 fps
1,66 GB
La balada de Bruno S./Stroszek
La balada de Bruno S. comienza cuando Bruno sale de la cárcel y se encuentra en un bar con
una vieja amiga a quien lleva a vivir a su casa, tratando de mantenerla a
salvo de dos matones que la desprecian. Esta
decisión origina la violencia de esos dos hombres que encuentran el
domicilio de Bruno, y golpean al protagonista y luego a Eva. Una vez que
esta situación se hace insoportable, ambos aceptan la propuesta de un
vecino de viajar los tres a Estados Unidos, escapando de una forma de
violencia física para encontrar otro tipo de crueldad...
Stroszek es un filme lleno de fuerza, belleza y hasta de humor,
de escenas extrañas y perfectas, entre las que destaca la del atraco
más delirante jamás filmado o la impresionante escena de Bruno en la
sala de niños prematuros, donde quizá resida alguna de las respuestas
que tan obsesivamente busca. Como cantó Verlaine a propósito de Kaspar
Hauser: «Si he nacido demasiado pronto o demasiado tarde,/¿qué es lo que
hago en este mundo?
...La inadaptación social de Bruno es visceral, su anormalidad,
como la de sus compañeros, es a nosotros mismos a quienes, en primer
lugar, remite. Porque es evidente que el marginado Bruno Stroszek es
portador de una verdad que escapa a las demás, de una primitiva lucidez
perdida para siempre, y por ello su aventura no puede ni debe
tomarse como una anécdota aislada o curiosa, sino como un proceso
abiertamente revelador... ~~~>Fernando Trueba en El País - 1978
Can anything be bleaker than the shabby slums of Berlin? Yes, argues director Werner Herzog in Stroszek:
try Wisconsin sometime. Bruno S.. stars as an ex-mental patient who
dreams of the so-called promised land of America. He aligns himself with
like-minded prostitute Eva Mattes and elderly, near-senile Clemens
Scheitz. Upon their arrival in Wisconsin, the three misfits find that
they're just as trapped in Dairy Country as they'd been in Germany--if
not more so.
Who else but Werner Herzog would make a film about a retarded ex-prisoner, a little old man and a prostitute, who leave Germany to begin a new life in a house trailer in Wisconsin? Who else would shoot the film in the hometown of Ed Gein, the murderer who inspired Psycho? Who else would cast all the local roles with locals? Who else would end the movie with a policeman radioing, "We've got a truck on fire, can't find the switch to turn the ski lift off, and can't stop the dancing chicken. Send an electrician."
Stroszek is one of the oddest films ever made. It is impossible for the audience to anticipate a single shot or development. We watch with a kind of fascination, because Herzog cuts loose from narrative and follows his characters through the relentless logic of their adventure. Then there is the haunting impact of the performance by Bruno S., who is at every moment playing himself... ~~~> Taken from rogerebert.com
Stroszek is one of the oddest films ever made. It is impossible for the audience to anticipate a single shot or development. We watch with a kind of fascination, because Herzog cuts loose from narrative and follows his characters through the relentless logic of their adventure. Then there is the haunting impact of the performance by Bruno S., who is at every moment playing himself... ~~~> Taken from rogerebert.com
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