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18 min | XviD 1920x1080 | 20 Mb/s VBR | 320 kb/s AC3 | 24 fps
WEB rip 2,59 GB
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El cortometraje se inicia con Bernadette Lafont paseando en bicicleta
por toda la ciudad. Unos mocosos aparecen en escena, da la impresión que
la hubieran estado siguiendo.
Segundo corto de Truffaut y el que se puede considerar el primer paso de
su labor cinematográfica, supone un importante paso en la historia del
cine francés contra el estancamiento tan denunciado por los críticos de
Cahiers du cinema con Truffaut a la cabeza, del cine francés de los años
cincuenta, visto excesivamente academicista y muy vinculado a la mera
emulación literaria. Les mistons es un canto a la era de libertad de los cineastas franceses independientes del pasado encarnado sobre todo en Jean Renoir o
Jacques Becker. Buena prueba de esta denuncia es la escena en la que
los niños destruyen un cartel de la película de Jean Delannoy "Chiens perdus sans collier",
obra del que representa la "bestia negra" de los críticos de Cahiers y
que trata de forma muy poco natural para Truffaut el tema de la
infancia. Eso es lo que Truffaut y el grupo de la Nouvelle Vague
pretendía: Empezar de nuevo.
Truffaut’s film covers one summer in the lives of a group of young boys
who are transfixed by the love affair of Gérard (Gérard Blain) and
Bernadette Jouve (the luminous Bernadette Lafont). The boys have a
collective crush on Bernadette, and idolise her from afar, and as a
result of this, they have an unreasoning jealousy of Gérard, and do
everything they can to disrupt their relationship. When the couple does
some innocent necking at a local cinema, “the brats” disrupt the
screening with catcalls, calling attention to the young lovers. The boys
follow Gérard and Bernadette into the countryside on weekends, and
watch them play tennis, waiting for Bernadette to hit a ball out of
bounds, so they can scramble to return it to her, as a fetishistic totem
of their affection.
In Les Mistons Truffaut gathered about him his closest friends to make a film that spoke to the condition of his own childhood and sexual awakening, and created a work that, while short, is deeply felt, and unerringly personal. In two years’ time, Truffaut would become a celebrity “overnight” with Les Quatre cents coups. Here, we can see the young filmmaker sharpening his craft, working on many of the themes that would preoccupy him throughout his career, and succeeding admirably on all counts.
In Les Mistons Truffaut gathered about him his closest friends to make a film that spoke to the condition of his own childhood and sexual awakening, and created a work that, while short, is deeply felt, and unerringly personal. In two years’ time, Truffaut would become a celebrity “overnight” with Les Quatre cents coups. Here, we can see the young filmmaker sharpening his craft, working on many of the themes that would preoccupy him throughout his career, and succeeding admirably on all counts.
Un court-métrage de Truffaut à ses débuts, dont l'aspect campagnard
traduit bien la passion que le réalisateur vouait pour Jean Renoir, et
qui préfigure Les 400 coups, son premier succès, puisqu'il met en scène
de jeunes adolescents. Ceux-ci traquent deux fiancés (Gérard Blain et
Bernadette Lafont), leur passion, leurs baisers, comme pour caresser le
rêve de l'amour qu'ils ne connaissent que de loin. Un film qui
contrecarre par ailleurs Chiens perdus sans colliers (1955) de Jean
Delannoy, qui représentait l'adolescence plus négativement (dans un
centre de redressement), ce qui mettait en rage le critique des Cahiers
du Cinéma qu'était François Truffaut. Opposition de points de vue,
réaction face une société jugée trop ringarde, techniques nouvelles :
ces Mistons sont évidemment l'un des points de départ de la Nouvelle
Vague que connaîtra le cinéma français à la fin des années cinquante.
Avec du bon et du moins bon.
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