19 octubre, 2020

Yilmaz Güney - Serif Gören - Yol (1982)

 
Turco | Subs: Castellano/English/Français/Português (muxed)
109 min | x264 720x576 ~> 768x576 | 1800 kb/s | 256 kb/s AC3| 25 fps
1,57 GB
El camino
Una prisión en Turquía. Cinco prisioneros reciben permiso para viajar a sus casas durante una semana. Los difíciles viajes para llegar hasta sus familias nos conducen a las regiones más alejadas de Turquía. Cada uno de ellos tiene sus propios problemas, preocupaciones y nostalgias. Rigurosas leyes, escritas y no escritas, y un sistema brutal son una carga que pesa sobre ellos. Sufren violencia y ejercen violencia. Las vacaciones, comenzadas con esperanza, terminan con dolor.
Yol tiene la insólita cualidad de haber sido realizada prácticamente desde prisión por el director Yilmaz Güney. El realizador turco se encontraba encarcelado desde 1975 por una dudosa acusación de asesinato pero, dada su popularidad, podía seguir realizando películas dando precisas instrucciones a sus asistentes de fuera de la cárcel. A punto de terminarla Güney consiguió escapar de prisión y huir a Suiza donde la montó, la presentó en Cannes... y ganó. Güney murió dos años después en Paris.
The Road
The story is a powerful and fascinating tale of several prisoners on temporary leave from a prison, and the crucial events that they face. Tragedy and sadness are prevalent, despite the fact that each character's leave has a very different outcome, and the film excellently and compellingly explores how the characters must face their difficult circumstances. It addresses a wide range of forces, political, social, familial, that impact the lives of the characters, and comments on all of these. The film's exploration of these issues ranges from blunt and harsh, to subtle and satirical and the actors are simply fabulous.
Realized on film by Yilmaz Güney's assistant director Serif Gören based on the screenplay by - and technical direction of - imprisoned political prisoner, author, actor, and filmmaker Güney, Yol is an elegantly spare, haunting, and socially relevant portrait of repression, tyranny, isolation, and inhumanity. By juxtaposing images of transnational public transportation (in particular, trains and rural buses) and varied landscape that characterize the disparate paths of the furloughed prisoners, Güney illustrates, not only the country's innate cultural and ethnographic diversity, but more importantly, the universality of oppression.
 
DVD rip de Burgundóforo
 

 
 

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