Turco | Subs: Castellano/English/Français/Português (muxed)
109 min | x264 720x576 ~> 768x576 | 1800 kb/s | 256 kb/s AC3| 25 fps
1,57 GB
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El camino
Una prisión en Turquía. Cinco prisioneros reciben permiso para viajar a
sus casas durante una semana. Los difíciles viajes para llegar hasta sus
familias nos conducen a las regiones más alejadas de Turquía. Cada uno
de ellos tiene sus propios problemas, preocupaciones y nostalgias.
Rigurosas leyes, escritas y no escritas, y un sistema brutal son una
carga que pesa sobre ellos. Sufren violencia y ejercen violencia. Las
vacaciones, comenzadas con esperanza, terminan con dolor.
Yol tiene la insólita cualidad de haber sido realizada prácticamente
desde prisión por el director Yilmaz Güney. El realizador turco se
encontraba encarcelado desde 1975 por una dudosa acusación de asesinato
pero, dada su popularidad, podía seguir realizando películas dando
precisas instrucciones a sus asistentes de fuera de la cárcel. A punto
de terminarla Güney consiguió escapar de prisión y huir a Suiza donde la
montó, la presentó en Cannes... y ganó. Güney murió dos años después en
Paris.
The Road
The story is a powerful and fascinating tale of several prisoners on
temporary leave from a prison, and the crucial events that they face.
Tragedy and sadness are prevalent, despite the fact that each
character's leave has a very different outcome, and the film excellently
and compellingly explores how the characters must face their difficult
circumstances. It addresses a wide range of forces, political, social,
familial, that impact the lives of the characters, and comments on all
of these. The film's exploration of these issues ranges from blunt and
harsh, to subtle and satirical and the actors are simply fabulous.
Realized on film by Yilmaz Güney's assistant director Serif Gören based
on the screenplay by - and technical direction of - imprisoned political
prisoner, author, actor, and filmmaker Güney, Yol is an elegantly
spare, haunting, and socially relevant portrait of repression, tyranny,
isolation, and inhumanity. By juxtaposing images of transnational public
transportation (in particular, trains and rural buses) and varied
landscape that characterize the disparate paths of the furloughed
prisoners, Güney illustrates, not only the country's innate cultural and
ethnographic diversity, but more importantly, the universality of
oppression.
DVD rip de Burgundóforo
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