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100 min | x-264 960x720 | 5700 kb/s | 256 kb/s AC3 | 23.976 fps
4,19 GB
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Días sin huella
Don Birnam (Ray Milland) es un escritor fracasado a causa de su adicción
al alcohol, adicción que lo ha destruido física y moralmente y lo ha
convertido en un hombre desprovisto de voluntad. Con tal de seguir
bebiendo es capaz de todo, incluso de robar. Tanto su novia (Jane Wyman)
como su hermano intentan por todos los medios regenerarlo, pero sus
esfuerzos parecen estériles.(FA)
La acción se desarrolla a lo largo de un fin de semana, aunque Wilder
nos muestra los orígenes de los problemas de Don (muy original el primer
encuentro entre éste y Helen en el recibidor de la ópera) mediante un
par de flashbacks muy bien integrados dentro de la narración. Asimismo,
es preciso subrayar tanto la fotografía en blanco y negro de John F.
Seitz como la partitura del gran compositor húngaro Miklós Rózsa. ~Ver
nota completa en Esculpiendo el Tiempo
Billy Wilder's celebrated adaptation of the Charles Jackson novel about
an alcoholic (Ray Milland) going off the wagon on a frightening weekend
binge. The film won a whole slew of Oscars when it came out in 1945;
today it's less impressive but not without its virtues, including the
location photography of lower Manhattan, the performances (by Milland,
Jane Wyman, and Frank Faylen, among others), and a chilling sequence
devoted to the DTs.
--Jonathan Rosenbaum
Although ultimately less bleak than Charles Jackson's autobiographical
novel (it ends on an affirmative note and leaves out the book's hints of
troubled homosexuality), the film is uncompromising in its depiction of
the lies, self-deception and degradation that alcoholism leads to, and
its confrontation of the fact that the only solution is abstinence. Jane
Wyman (long-suffering girlfriend) and Howard Da Silva (sympathetic
bartender) provide exceptional support to Milland, who rightly won an
Oscar. Academy awards also went to the script, the direction and the
movie itself.
-- The Observer
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