Francés | Subs: Castellano/English/Portugués/Italiano/Français (muxed)
100 min | x264 1440x1080 | 9500 kb/s | 192 kb/s AC3 | 24 fps
6,84 GB
Un condenado a muerte se ha escapado
Lyon, 1943. En la Francia ocupada durante la Segunda Guerra Mundial, el
teniente Fontaine es detenido por el ejército alemán por volar un puente
estratégico. Tras un intento frustrado de fuga del coche que le conduce
a la prisión de Montluc, es encarcelado en la misma y, muy pronto,
condenado a muerte. Sin desfallecer, Fontaine dedica su tiempo de
reclusión a preparar minuciosamente su fuga. Para ello contará con sus
manos y las herramientas que su exigua celda y los otros presos le
proporcionan, así como con la ayuda de Jost, el joven compañero de celda
encarcelado pocos días antes de la fuga.
A Man Escaped
Avoiding all the clichés of the prison movie genre, Robert Bresson achieves the impossible in A Man Escaped:
he presents a highly minimalist depiction of a prisoner plotting a
jailbreak, and is still able to evoke incredible suspense despite the
fact that the movie frequently consists of little more than a man
toiling away quietly in his cell. Neither Bresson's seemingly odd choice
of a past-tense title, nor the fact that the film is based on a real
WWII event in which a prisoner successfully escaped a German-run jail in
occupied France, lessens the film's impact. As in many of Bresson's
films, the protagonist is a possessed individual whose mission sustains
him. While he may stubbornly continue planning, the viewer sees the
potential hazards he may encounter and feels an incredible sense of
tension each time his efforts are stalled. Bresson inserts a spiritual
element into the prisoner's behavior by emphasizing the ritualistic
nature of his daily activities, and by showing how group activity and
trust are required to resist the evil, personified by the Nazi captors.
Gripping and sublime, A Man Escaped is a cinematic masterpiece.
Fontaine (François Leterrier) est un
résistant français arrêté par les Allemands. Emmené à la prison de
Montluc, il ne se fait aucune illusion sur son sort. Il élabore alors un
plan pour s'échapper. Avec tout ce qu'il trouve autour de lui, il
façonne une corde et des crochets. Son travail avance bien. Le jour où
on lui notifie sa condamnation à mort, un autre prisonnier (Charles Le
Clainche) est affecté à sa cellule. Fontaine s'interroge sur cette
arrivée soudaine. Peut-il lui faire confiance? Doit-il le tuer, ou
s'évader avec lui?
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